fredag 3. desember 2010

Jeg har en tendens

til å tro at jeg er flink til det meste. Ja jeg gjør faktisk det. Hvor banalt det enn høres ut så tror jeg det! Fullstendig bull faktisk! Jeg vet jo at det er uhyre mange ting i denne verden jeg slett ikke kan...baking feks. Kan det ikke. Jeg baker brød selv faktisk. Men det er slike ferdige pakker hvor en KUN skal tilsette 6 dl vann. Tro meg, jeg sliter der og. Men det får vi ta i et annet blogg innlegg. Denne gang er det rundstykker det dreier seg om.

Som dere ser var jeg godt forberedt. Jeg hadde planer om å blogge om dette. Derfor tok jeg dette bildet. Jeg hadde også planer om å legge ved et bilde av de rykende ferske rundstykkene. DET bildet blei det imidlertid aldri noe av. Her kobla mine fatale bakeferdigheter inn...For de som ikke vet det; deig hever ikke uten gjær. Æresord.


Casper er ikke villt begeistra over si udugelige baker mamma som glemmer viktige ingredienser, selv om de er lagt så fint fram på benken.


Men jeg er standhaftig og rimelig brennsikker på at "Jovisst heves deigen om en bare knar inn gjær etterpå". Er ikke det logisk??

Vi venter. Og venter. Venter i 2 timer faktisk. Men skjer det noe? Nei. Her skulle jeg egentlig sette inn bildet av de ferske flotte rundstykkene, men putter isteden inn to bilder av Casper som viser eksepsjonelle blåse boble kunstner.



"Pappa, når du kommer hjem imorgen, kan vi bake da -du og jeg?"


God helg!

5 kommentarer:

Lula sa...

Bakemester Harepus;) Hold deg til det du kan du!!hahahahaha

Ha en flott helg Carrin

Klem

Lene S sa...

Jeg dør!! Utrolig bra Carrin! :))) (Og jeg, ond som jeg er, gleder meg over at det er flere som tabber seg ut på kjøkkenet!) He he he

Anonym sa...

nei, nå har jeg vondt i magemusklene :-) utrolig bra beskrivelse av et bakeprosjekt som gikk skeis! du får kose deg med litt scrappeterapi i steden :-)

Aquarell sa...

hahahahahaha....:)
Måtte le når jeg leste dette...:)
God helg til deg!

Ania sa...

Tragisk Carrin, tragisk!!

Bwahaha...sorry..:D

 

blogger templates | Make Money Online